Zdolání zámku v Hradci nad Moravicí a Žimrovic - dne 26.10.2013

26. 10. 2013

Vstáváme do sobotního dne.Dle předpovědí má být pěkně a teplo.Kolem sedmé hodiny najednou se vše kolem noří do husté mlhy.Přes to jdeme na bus a spoléháme,že přijede včas.Dnes by se měl na co vymluvit.Přijíždí trošku později,ale na nádraží jsme včas.Kupujeme jízdenky a čekáme na vlak.Sešlo se nás dnes dvanáct.Fotbalovou jedenáctku  nepostavíme.Je deset robek a dva chlopci.Jízda vlakem je až do Opavy bez přestupu a ubíhá hezky rychle.Po přestupu na malý motoráček ujíždíme do Hradce nad Moravicí.Konečně jsme na místě a vystupujeme.Tady trošku fouká vítr.Seřizujeme hůlky a vyrážíme k zámku.Je to hezky do kopečka a za chvíli je nám všem teplo.Jsme před zámkem a rozhodujeme se kam na ranní kávičku.Hotel zavrhujeme a jsme zváni  naproti do malé kavárničky.Usedáme a jsme velice rychle obsloužení.Platíme a naše cesta pokračuje na zámek.Hned po projití brány  zahýbáme vpravo do malého átria.Zde fotíme a prohlížíme veškeré zákoutí.Naše cesta pokračuje kolem bílého zámku, vystupujeme na hradby a rozhlížíme se do okolí .Okukujeme bílou věž,která v minulostí sloužila jako vodárenská věž.Příroda je zde nádherné,chvílemi se nám otvírají nádherné výhledy na celý Hradec nad Mor. A dále na Opavu. Vystupujeme až na Bezručovou vyhlídku,kde usedáme a koukáme do okolí a svačíme.Skupina dále pokračuje k hájence a dál směrem, kterým jsme šli v dubnu  až po kolena ve sněhu při vítání jara. Dnes je to pohodička a aby nám nebylo smutno po sněhu tak příroda zasypala cestu listím.Brouzdáme listím a šustíme.Cestou musíme uhýbat cyklistům.Sestoupili jsme až k říčce Moravicí  a rozhodujeme se,že ještě zajdeme do Žimrovic.Jde už jen o něco málo kolem kilometru chůze.V Žimrovicích vstupujeme samozřejmě do hospůdky,kde si dáváme polévku i pivečko.Takto posilnění i občerstvení se vydáváme na zpáteční cestu do Hradce.Je to už jen taková opravdová procházka po rovince.Než jsme se nadáli jsme na nádraží a čekáme jen na příjezd vlaku.Nastupujeme a stejnou cestou jako ráno se vracíme přes Opavu domů do Havířova.Ve Svinově ohlašuje průvodčí,že díky nějaké poruše na zabezpečení trati budeme mít malé zpoždění.Nedá se nic dělat a tak se opět vracíme do města již po tmě.Celý dnešní den byl nádherný,my jsme ušli 12,5 km v pohodě,zažili srandu a bylo nám nádherně.Tak zase příště .J.