Výstup na chatu Filipku z Bystřice i s orkánem nad hlavami – dne 1. 2. 2014

1. 2. 2014

Předpověď je zničující.Rychlost větru má dosahovat až 145 km.Ráno se probouzíme do vcelku klidného dne.Ani v noci nijak nefoukalo.Domluvili jsme se večer,že pojedeme a na nádraží se uvidí.Opravdu jsme viděli,davy jiných turistů,kteří se vydali na hory vlakem.Z naších moc nedorazilo,někteří nečtou mejly,jiní se báli a někteří nemohli vylézt z peřin.Nevadí nás statečných deset vyrazilo vlakem směr Bystřice.Po vystoupení v Bystřici už bylo znát,že vítr to myslí vážně.Rozhodli jsme se pro jízdu busem na Paseky – konečná.Zde už byly i převrácené kontejnery a podobně.Samozřejmě zastávka byla před hospůdkou.Jdeme prubnout zda je otevřeno.Máme smůlu až od 14 hodin.Zkoušíme několikrát sáhnout i zmáčknout kliku a ejhle.Majitelka uklízí a vytápí lokál krbovkami a je ochotná nás obsloužit.Děkujeme a vrháme se dovnitř.Usedáme objednáváme si čaj,kávu i někdo pivko.Je nám dovoleno posvačit z vlastních zásob.Jsme nadmíru spokojení.Myslím si,že vydělaly na tom obě strany.Platíme,přivlékáme teplejší oblečení a vyrážíme do hukotu větru.Začíná stoupání,občas se obracíme a pozorujeme okolní hory.Viditelnost je velmi dobrá a je na co koukat.Cesta začíná být pokrytá sněhem i trošku ledovkou.Jde nám to dobře.Stále po žluté značce,která nás zavedla do horšího terénu.Naše tempo se zpomalilo,neboť musíme dávat pozor ať neuklouzneme.Daří se a jsme v lese.Zde se jde poměrně dobře.Sníh s listím není zmrzly a to je dobře.Vstupujeme na asfaltku,kde je sucho a blížíme se k další tabuli.Před námi se objeví zasněžené prostranství a my navlékáme nesmeky,protože tušíme na silnici náledí.Opravdu je tomu tak.Docházíme k nejvyššímu bodu dnešní vycházky.Kocháme se okolím a následuje pochod lesem,kterým po několika metrech mizí sníh a jdeme téměř suchou cestou.Na konci lesa se objevuje opět sníh,jsme na rozcestí a před námi je už jen 0,5 km k chatě Filipka.Do žil se vlévá nová chuť a za chvilku vstupujeme do téměř plné chaty.Vše se po domluvě zvládá.Usedáme a posilňujeme se polévkou,haluškami,doplňujeme pití a uvolňujeme chatu dalším turistům.Svítí sluníčko a my sedíme na venkovním posezení.Někteří se sluní.Je třeba velet k návratu.Zvedáme se a sestupujeme tentokráte  po zelené značce do Hrádku.Vašek zůstal,že se ještě zdrží.Měl dojem,že spěcháme domů a nechtěl nijak pospíchat.Skupina o  devíti lidech sestupuje v pohodě kolem chaty Hrádek až ke hřišti.Zde si uděláme zastávku na svačinku.Po nějaké době se objevuje Vašek.Odsud už zase v plném počtu sestupujeme až k nádraží v Hrádku.Zhruba po 20 minutách vlak přijíždí a my nastupujeme a ujíždíme k Havířovu.Dle mně to byl hezký výlet,užili jsme si to a byli opravdu dnes na velmi čerstvém vzduchu.Ušli jsme 9 km.J.