Výlet do Malenovic a okolí dne 2. 11. 2013

2. 11. 2013

Jak už bývá naším zvykem tak pokud je chvilka volná vyrážíme do přírody.Dnes jedeme vlakem do Frýdlantu nad Ostravicí a pak pěšky dál.Hned v Kunčicích při přestupu jedou s námi cyklisté – smrtky.Při výstupu ve Frýdlantě se objevují další příšerky a vkusné  masky na koloběžkách i kolech.Nevíme kam a proč jsou takto přestrojení.Snad mají nějaký sraz.Naše skupina jde k íčku,ale bohužel je zavřeno.Nabíráme směr Malenovice. Přicházíme k restauraci Harcovna a zastavujeme se na ranní kávičku.Následně se svezeme k hotelu P.Bezruč a odsud už jen po zelené značce lesem i přes kopečky.Začíná foukat silný vítr,my jsme na vše připravení.Musíme zdolat takový malý nebezpečný úsek.Všem se to ve zdraví povedlo a pokračujeme dál.Zastavujeme na vhodném místě,abychom se posilnili,doplnili tekutiny a opět jdeme.To jsme byli na dnešním nejvyšším bodě,odsud už jen klesáme.Přicházíme k hospůdce pod Borovou ve které si dáme polévku i pivečko a trošku spočneme. Máme dostatek času.Vlakový spoj s následným přestupem jede až za více než dvě hodiny.Nám zbývá do Frýdlantu už jen 3 – 3,5 km.Loudáme se po cestě a obdivujeme nové domky i výzdobu zahrádek.Pozorujeme zataženou oblohu a doufáme,že nás nestihne déšť.Na nádraží přicházíme brzy.Usedáme a jen tak se bavíme.Automat na kávu nám sežral peníze a nic nevydal.Po zavolání na firmu chtěli jen číslo účtu kam prý nám pošlou kačky.Rozhodujeme se jet do Kunčic a modlíme se aby aspoň tam byl automat funkční.Máme štěstí opravdu je v provozu.Jinak celé nádraží je mrtvé.Vše zavřeno i pokladny, WC a k čekání je jen šest kovových sedaček.Je sice hezky opravené ,ale cestujícím nic nenabízí.Museli jsme počkat 40 minut na další spoj.Do Havířova se vracíme po tmě.Je před 18 hodinou a vítá nás mokrá silnice i chodník.Zřejmě zde pršelo.Dnešní výlet nám opravdu vyšel déšť nás nechytil,nálada byla průměrná,urazili jsme 9 km a hlavně jsme neseděli doma a neskuhrali nad životem.Naschle příště.J.