Už opět jedeme vlakem! Do Hrádku a po svých na Filipku.

7. 9. 2013

Dnes se probouzíme do studeného sobotního rána. Teploměr nám signalizuje +7 stupňů. Předpověď nádherného dne a tak balíme a vyrážíme. „Daří se“ hned z rána, bus nejede na čas a pak má stejně poruchu a tak se nám daří přestoupit a dorazit včas na vlak. I jiní mají stejné problémy, ale nakonec vše stihli. Vlaky jsou dnes značně zaplněné. Mnoho lidí jede do hor a lesů na houby.

Vystupujeme v Hrádku a po obvyklých ceremoniích se vydáváme do kopce. Sluníčko hřeje a my se hezky potíme. Na rozcestí trošku oddychujeme a naše skupina se dělí. Někteří jdou pohodlnější cestou a zbytek tou těžší. Celkem se na výlet vydalo 15 toulavých turistů. Naše první oddechovka je na chatě Hrádek. Po osvěžení stoupáme vzhůru ke zvoničce. Zde si někteří zazvoní a jiní rozbalí svačiny a ty pro změnu zavoní. Dle směrníku máme k Filipce asi 1 km. Nám se to nezdá, jdeme dlouho. Konečně cíl dnešního výstupu. Chata na Filipce je v obležení turistů. Velmi těžce hledáme místo u stolů. Největším překvapením je délka fronty na jídlo a pití. Naši tam strávili 40 minut. Vydrželi jsme a pak odcházíme po žluté značce směrem do Návsí. Cesta vede přes vrchol Filipky a následuje již jen sestup. Místy je to velmi strmé. Vše jsme zvládli v pohodě. Celou cestou jsme uchvácení výhledy na protější hory a celé okolí. Při sestupu procházíme i novou výstavbou domků. Jsou nádherné. Než jsme se nadáli, jsme dole u nádraží. Část účastníků jde na dřívější vlak a zbytek se rozhoduje zůstat. Je hezký den a my nikam nespěcháme. Popošli jsme jen kousek od nádraží a usedli ke kiosku s občerstvením. Posezení je venku a my si vychutnáme kávičku, zmrzlinu i pivečko. Nic se nedá dělat i my musíme domů. Zvedáme se a odjíždíme následujícím vlakem do Havířova. V nohách máme 10 km, ale jsme šťastní, že jsme viděli přírodu, užili si pěkného dne a vo tom to je. J.