Útěk před smogem do hor – dne 18. 1. 2014

18. 1. 2014

Noc z pátku na sobotu je prosvícená měsíčním světlem.Opravdu velké světlo.Jenže ráno je vše jinak.Probouzíme se do mlhy a smogu.To teda nevypadá nijak dobře.Uvidíme.Vyrážíme do nepohody.Jen co vstoupíme na chodník nohy se rozjíždějí ,je náledí a tak musíme na zastávku velmi opatrně.Bus jede a my se potkáváme s ostatními turisty na vlakovém nádraží.Sešlo se nás 15 osob.Konečně taky další dva muži.Už se „nebudu „ bát.Vlak má zpoždění 15 minut a my starost zda stihneme přestup v Č.Těšíně a pak na bus v Návsí.Zdařilo se a vše je v pohodě.V Návsí nás už vítá sluníčko i modrá obloha.Po vystoupení v Dolní Lomné na zastávce Doubrava zbývá upravit „ fofr hůlky“ a vyrazit k cíli.Jdeme nově upraveným chodníčkem po modré značce.Prvním dnešním cílem je chata Kamenitý.Stoupání je dosti strmé,častěji se zastavujeme a odpočíváme.Nejsme na závodech a chata nám neuteče.Po zdolání lesu se ocitáme na louce a po chvíli už vidíme chatu.Jenže i když je už na dohled,přesto nám to ještě nějakou dobu trvá než usedneme uvnitř chaty.Samozřejmě dáme pivečko a po malém oddechu vyrážíme dál.Nyní po žluté na Babčin vrch a odsud po červené k chatě Slavíč.Zde si vychutnáme polévky,nebo kávičku a naše cesta jde dál.Stále po červené,ale to už klesáme.Terén je místy rozbředlý díky včerejšímu dešti.Procházíme kolem lyžařských vleků,bohužel po sněhu není ani památky.Přesto v lesíku najdeme pár  míst,kde je trošku sněhu a ten využijeme k malé koulovačce.Přicházíme na další rozcestí a zde musíme odbočit vlevo na žlutou značku a ta nás dovede až dolů.Ono se to řekne dolů,ale šlo o strmou cestu a hlavně kamenitou.Něco vydržíme.Konečně všechny „útrapy“ jsou za námi a my jsme na asfaltce,po které dojdeme už v pohodě k Hotelu Salajka.Pro dnešek konečná.Chvilka oddechu a přijíždí bus.Nasedáme a ujíždíme do Návsí a odsud už vlakem zpět směr Havířov.Jsme sice unavení,to nám nevadí neboť se z toho vyspíme.Co nás však těší,že jsme byli na čerstvém vzduchu,nepotýkali se se smogem,mlhou a mrholením,které nás přivítalo po návratu domů.Dle vyjádření známých takové hnusné počasí měli tady celý den.My měli dobrou náladu,užili si legraci a spokojení se vrátili domů.Urazili jsme něco málo přes 9 km.Tak zase příště.J.