Sobotní oddechovka z Kunčic p.Ondřejníkem do Čeladné přes Opálenou – 22.2.2014

22. 2. 2014

Na předpověď moc nedáme.Máme domluvenou oddechovou turu v délce asi 6 km.Přijiždíme na vlakové nádraží a trošku krape.Nejsme z cukru přece a tak nás 15  se vydalo vlakem do Kunčic p.O.Po vystoupení zjišťujeme,že už nekrape.Připravíme fofr-hůlky a vyrážíme směr lázně.Je domluveno,že si dáme ranní kávičku a podobně.Míjíme palírnu,pekárnu a několik obchůdku.Před námi se objevují budovy lázní.Vstupujeme a fotíme objekty,rybníček,kapličku a další.Po otevření restaurace vstupujeme a objednáváme si kávičku či něco jiného.Po občerstvení a opuštění restaurace si některé turistky vyšláply na rozhlednu a pak už procházíme areálem lázní a začíná „oddechové“ stoupání.Je dosti náročné,ale zvládli to všichni.Konečně jsme na silnici po které už jen postupujeme po vrstevnici směrem k Opálené.Dnes je to po zelené značce a následně žluté.Při odbočení k Opálené musíme sestoupit okolo zvoničky a vleku.Díky tomu,že sníh není se sestupuje poměrně dobře.Je nutno jen projít napříč zbytkem sněhu,který je namrzlý a jsme u hospůdky.Pořizujeme foto s portášem a vstupujeme dovnitř.Je zde teploučko a pohodička.Jelikož kousek před tím poprchávalo je nutno sundat pláštěnky a usednout ke stolům.Někoho zahřeje polévka,někoho pivečko nebo čaj.Hospůdka je „řádně“ vyzdobená starými věcmi,které okukujeme.V příjemném prostředí bychom byli ochotni zůstat snad až do neděle.Vše jednou končí a my následně sestupujeme k nádraží v Čeladné.Jenže dnes máme ještě mnoho volného času, rozhodujeme se k prohlídce centra obce.Postupujeme dál k centru,fotíme,procházíme okolí hotelu Prosper a navštívíme cukrárnu.Je zde pohodička a tak usedáme a „něco“ dáme.Mají zde čokoládu,která stéká stále dokola na přístroji.Hlavně pěkně voní.Chýlí se čas k návratu a my jdeme zpět k nádraží.Odsud už vlakem k Havířovu a následně do svých domovů.Opravdu až na několik chvilek kdy trošku mrholilo se celý výlet vydařil.Ti kteří se báli  ráno s námi vyrazit zaváhali.Ušli jsme opravdu jen 6 km.J.