S Lidlem na výletě! Dne 16. 11. 2013.

17. 11. 2013

Využili jsme nabídky Lidlu a zakoupili jízdenky  na vlak.Rozhodli jsme se navštívit hrad Karlštejn a odpoledne naši matičku Prahu.Chtěli jsme taky vyzkoušet jízdu Pendolínem.Jelo nás šest a museli jsme se dopravit do Ostravy- Svinova na nádraží v sobotu ráno.Použili jsme auta.Ráno nevěstilo u nás nic příjemného.Vlak dorazil včas,my usedli na místa a hurá směr Praha.Mezi našimi KVTT turisty vznikl spor který vlak je lepší,prostornější a podobně.My konstatujeme,že místa bylo dost,batohy taky v klidu vlezly do prostoru k tomu určenému.Jen jsem měl pocit,že to docela drncalo,skřípalo,pískalo (seděl jsem nad koly).Při zpáteční cestě více uprostřed soupravy to bylo klidnější a hodně.

Do Prahy jsme dorazili včas a honem jsme spěchali na další vlak směr Karlštejn.To už venku se přes mírnou mlhu dralo sluníčko.Vystupujeme a vyrážíme k hradu.Je to docela kousek a hlavně do kopce.Cestu lemují obchůdky,hospůdky i hotely a jiné zajímavosti.Nás docela překvapily ceny u restaurací.Svíčková 75-85 Kč,polévky do 35 Kč a výběr velký.To nějak nechápu u nás je malá tržní síla a hospody nás odírají a tam je i cizí klientela a taková láce.

Trošku jsme se zahřáli a vstupujeme na nádvoří hradu.Než se rozkoukáme už máme vstupenky a vystupujeme na hradby.Samozřejmě vše fotíme.Po prohlídce je napsán zápis do knihy návštěv.Odcházíme abychom se někde v podhradí nasytili a spěcháme na nádraží.Zde můj památovák na tváře registruje pána,který je velmi podobný předsedovi ČSSD – Sobotkovi.Čeká jako my se svými syny na spoj do Prahy.Pořizují fotku,ale z povzdáli abych nebudil rozruch.Později doma dávám do souvislosti zápis v knize návštěv i zvětšenou fotku a kontrola životopisu je jasné,že jsem se nemýlil.Prostě táta vyrazil se syny na hrad.

V Praze na nás čeká naše známa,po přivítání se  dělíme.Ti mladší jdou ukázat Prahu ještě mladším a já s Aničkou a Alicí jdeme jinudy.Procházíme několika pasážemi a usedáme k družnému hovoru i vínku.Opět po roce je o čem.Zaregistrovali jsme i příchod p.Nesvadby,je tady prý pravidelným hostem.Začíná se stmívat a to je doba,kterou mám rád na fotografování Prahy.Procházíme známými místy a já se pokouším něco nafotit.Čas našeho pobytu se pomalu nachyluje.Loudáme se na nádraží ,loučíme se s Alicí i Prahou a jedeme opět Pendolínem domů.Tentokráte máme zpoždění 20 minut.Domů přijíždíme kolem 24- hodině.Zážitků máme hodně s fotkami se podělíme  .Tak koukejte a mějte se .J.