Před vánoční Wroclaw - dne 30.11.2013

30. 11. 2013

Ve Vídni jsme už byli,v Krakově taky a Prahu jsme v tomto období navštívili několikrát.Proto je čas na změnu.Využili jsme služeb A-Z tour z Vendryně a hurá na výlet.Ráno vyjiždíme v 6.00 z AN směr OV,Bohumín,Chalupky atd.Před  desátou jsme na místě.Nedaří se řádně zaparkovat,neboť ve vjezdu na parking pro busy stojí v cestě osobní auta.Ucpali jsme silnici a tak se to řeší vjezdem do zákazu.Vystupujeme a řidič následně odjíždí hledat jiné parkování,My nedaleko výstupu jsme již u nejstaršího kostela.Průvodce vypravuje historii Wroclawi,taky jak se zde podepsala válka ,vlastně až úplný závěr.Údajně až v květnu srovnal nálet téměř 70% Wroslawi.Postupujeme dál,navštívime kostel,který je na dobové fotce bez věží.Procházíme místem kde je soustředěno biskupství a podobně.Konečně jsme u Odry a procházíme přes mosty na malé ostrůvky.Na jednom mostě jsou zavěšené uzamčené visací zámky.Musí to být značná váha.Vím,že mnohde už jsou někde takové zámky zlikvidovány.Narušuje to údajně stabilitu mostů.Počasí nám přeje a my se ocitáme před městskou tržnicí.Máme zde rozchod,abychom si ji jednotlivě prohlédli,něco ochutnali,případně dali kafíčko.Samozřejmě my dali kávičku.V domluveném čase naše prohlídka pokračuje.Mijíme univerzitu a další významné budovy města.Vždy nám průvodce něco zdělí k objektům.Taky nás upozorňuje,že se zde stalo módou umisťování malých bronzových trpaslíku.Musí se hledat a je to taková atrakce i pro děti.Nefňukají a honí se za dalšími trpaslíky a tím  jsou v pohybu(změna proti sezení doma).I my občas nějakého najdeme a tak je i fotíme .Jsou malí od 30 do 50 cm a světe div se nikdo je nekrade do sběru.Došli jsme opět k dalšímu kostelu,koukneme dovnitř a pokračujeme ke kostelu Magdalény,který je zvláštnosti patří polské katolické církvi.Je to zvláštní církev.Po zakoupení vstupenek vystupujeme po velmi velkém počtu schodů nahoru.Zde je takový můstek mezi věžemi.Výstup stál za to.Svítí sluníčko a viditelnost je veliká.Fotíme,rozhližíme se ,posloucháme výklad a následně sestupujeme dolů.Tím pro mnohé končí  komentovaná prohlídka městem.Do 16.30 hodin máme volno a vracíme se na náměstí,kde jsou umístěné stánky ve kterých je možno zakoupit něco na památku,taky k jídlu i pití.Pro děti jsou různé atrakce.Prostě je vše sladěno pro vánoční atmosféru.Využíváme nabídky a ochutnáme svařáček a nutno dodat perfektní,žádny " krentipysk" ,ale lahodné vínko.Nějakou klobásku a mne fascinovaly velké pecny chleba.Takhle jsme se potulovali na všech přilehlých ulicích s podobnou atmosférou.Neopoměli jsme se zastavit v super podniku na kávičku.Pánové nám pomohli z oděvů,usadili a nabídli velké množství různých kav.Vybrali jsme si jednu a byla výborná.Poseděli, pokecali,taky jsme vlastně si i odpočinuli.Mezi tím se sešeřilo a v ulicích se začínaly rozsvěcovat vánoční osvětlení.To byl pokyn abychom opět začali fotit.Mám rád noční snímky,jsou dělány s ruky a tak se nevydaří vždy všechny - rozmazány..Na některých zase pro změnu postavy v popředí zdůrazňují situací - jsou v pohybu a tam mírná neostrost je účelná.Čas našeho pobytu ve Wroclawi končí.Na místo srazu se dostavili všichni a společně s průvodcem odcházíme ke stanovišti busu.Nasedáme a jedeme domů.Návratili jsme se okolo 20.45 hodin.Plní dojmů,dobré nálady a spokojení.J.