Návštěva Sochařského parku na Horním dvoře dne 7. 11. 2013

7. 11. 2013

Není čas májový,ale podzimní.Proto jsme změnili čas odjezdů pro některé vycházky.Dnes jsme se vydali busem do Těrlicka – Kostelce dopoledne v 9.40 hodin.Po výstupu nás málem odnesl vítr,jak foukalo.Nedá se nic dělat.Podzim je tady se vším co k němu patří.Obloha zatažená,předpověď nejistá a do toho naše 25-ti člena skupina „toulavců“.Natahujeme kapuce a vyrážíme svižně po silničce.Začínáme klesáním a pak vzhůru do kopečka.Směr Babí hora (427 m).Nešplháme až na vrchol,ale hezky mírně kolem.Oddychujeme a modlíme se ať nezaprší,mraky tmavnou.Přitom všem je nádherná viditelnost do daleka.Další zastávka je na místě výhledu na Beskydy a okolí s popiskou co vše je možno pozorovat.Počasí se opět trošku mění a vypadá to,že sluníčku se podaří vykouknout,ale jen na chvíli.Náš postup je už jen mírně po rovince.Zastavujeme na zastávce,kde turistům ukazují odkud vysílal Rádio Hrad.Dnes na těchto frekvencích vysílá rádio Čas .Po asi 400 metrech odbočujeme k Hornímu dvoru a jsme na místě Sochařského parku.Vstupujeme a rozhlížíme se co nového tady přibylo.Turisté,kteří jsou zde poprvé jsou překvapení co máme vlastně „za humny“.Nejvíce však všechny zaujímají výhledy .Dnes opravdu i pod mrakem jsou nádherné.Někteří svačí,taky probíhá gratulace dvěma členkám k narozeninám.Všichni jsou zamuchlaní do oblečení neboť tady řádně fouká chladný vítr.Rozhodujeme se pokračovat na Dolní dvůr a směrem do Těrlicka.Opouštějí nás tři členky .Dvě se chtějí vrátit busem domů a další si jen tak odskočí na svou zahradu.Odsud už jen hezky s kopce.Míjíme Dolní dvůr,pokračujeme po betonce a následně jsme na silničce po které vede modrá značka.Sestupujeme na hlavní silnici,na které musíme dávat velký pozor.Je zde značný provoz.Po asi kilometru jsme u Hájenky a samozřejmě ji navštívíme.Po sedmi a půl kilometrech konečně svlažíme hrdla  Ryzákem a dáme něco „do břucha“.Zhodnotíme dnešní vycházku,nastíníme co dál a odcházíme na bus.Tady se mi podařil trošku renonc.Opsal jsem špatně odjezd busu.No nezbývalo než na zastávce trošku počkat.Počasí nás nezklamalo a tak jsme se v klidu a bez deště dočkali busu a jeli domů. Celková trasa dnes byla 8 km.Tak příště .J.