Konečně v cíli Mont Blancu na Velkém Javorníku - dne 12.10.2013

12. 10. 2013

Již v pátek večer stoupá nervozita.předpověď je taková divná.Snad zaprší,ale bude i pěkně a hlavně teplo.Já mám narozky a „není čas“ na to myslet.Balíme batohy a honem na kutě.V noci začíná pršet,ale jen slabě. Ovšem v 5 ráno je liják jako hrom.To zas bude den.A opravdu byl.Kolem půl 6 déšť ustal a za chvíli se dere na oblohu sluníčko. Vstáváme do nádherně sluncem prozářeného rána. Hned je veselejí.Samozřejmě nás provází trauma z tradičně zpožděného busu (ten jízdní řád je zbytečný).Cestou nabíráme další zpoždění a na vlakové nádraží přijíždíme  8 minut před odjezdem vlaku.Ještě  rychle zakoupit jízdenky a nasednout do vlaku.Sešlo se nás 21 jako se zpívá v Polské krvi –jednadvacet,jednadvacet.Naďa byla nějak navíc (22) a na hory s námi nejela.Někdo po ránu si dá  " chemii " ( léky) a já všem nabídl zdravotní " Zetko" když už ty narozky byly.Přijal jsem gratulace a v pořádku jeli dál.Absolvujeme 2x přestup a konečně ve Veřovicích vystupujeme.Zde už potkáváme houbaře,kteří si přivstali a mají plné košíky,ale opravdu velkých hřibů. My i další turisté,kteří jdou zdolat Velký Javorník pokračujeme po žluté značce.Sluníčko se dere přes mlhu ven a vytváří nádherné scény.Příroda se vybarvuje a je co obdivovat a fotit.Díky rannímu dešti je vlhko a dusno.Začínáme se řádně potit.Proto děláme malé zastávky k oddechu i posilnění a taky odkládáme oděv.Na tuto dobu nezvykle. Na odpočívce U pramene Jičínky (695 m), zahlédnéme myslivce se zvěří . Mají tady výcvik psů.Odsud už stoupáme po červené. Část jdeme po asfaltce a část jen po stezce.Námaha je znát a skupina se trhá na několik menších skupinek. Ovšem nálada je výborná. Konečně  vystupujeme z lesa a uvidíme jen střechu chaty.Po několika dalších metrech chůze  máme po levé straně novou rozhlednu. Musíme k chatě,kde v garáži je kontrolní stanoviště a účastníci si zde nechávají potvrdit účast,dostávají účastnicky list a dřevěnou turistickou známku. Na té jsou napsány všechny vrcholy letošního již 21.ročníku.Musíme nalézt nějaké místo u stolů a občerstvit se i posilnit. Je zde všude velké množství lidí. Potkáváme přátele z jiných klubů i jen tak známých .Taky jsme uviděli takového vousatého cyklistu,kterého jsme potkávali během letošních výstupu.Je to pro nás taková „figurka“ ,ale v dobrém smyslu.Klobouk dolů před jeho výkony. To staré kolo mu ukradli a dnes už měl něco moderního. Po občerstvení vyražíme k rozhledně a zdoláváme schody cestou nahoru. Zastavujeme na každém patře a rozhlížíme se do okolí. Podívaná je úžasná. Díky mlze i mrakům  jsou zajímavé scény  v celém okolí.Fotíme,fouká tady velice a tak žádné zdržování a honem dolů. Ve 14 hodin odcházíme směrem do Frenštátu. Čeká nás ještě kus cesty. Dnes  bylo svěřeno velení mladému „ vůdci „ Danovi. Vedl si skvěle.Po sestupu  z kopce ještě zastavujeme v restaurací Na žabárně. Na nádraží do Frenštátu máme ještě kolem 4 km.Vlak v 16.47 nám ujíždí před nosem. Musíme čekat na další. Posedáváme na lavičkách na nádraží. Další vlak měl 15 minut zpoždění a my přijíždíme již za tmy do Havířova.Domů se dostáváme okolo půl 9 večer.Jsme unavení,ale plní nádherných dojmů i fotek.Ušli jsme 14 km.Tak zase příště nashledanou.J.

P.S.děkují všem za gratulace  a přánička  k narozkám J.