Je první máj a nejen lásky čas,ale i vycházek do hor i pěkné přírody – dnes 1.5.2014

1. 5. 2014

Dnes zvěstují meteorologové nádherné počasí.Vyrážíme s TJ Lavina v Těrlicku na výlet na Visalaje.Nálada v buse  výborná a během cesty se  vytvářejí skupiny  osob,které mají za cíl dosáhnout vrcholu Lysé hory.Dokonce mají i rozdílné místo startu.Proto jim řidič postupně zastavuje v Krásné a na Zlatníku.Zbývající turisté  vystupuji na parkovišti na Visalajích.Po obvyklém seřízení fofr-hůlek a výstroje se pomaloučku rozcházejí za svými dnešními cíli.Naše skupina dnes pojmenovaná Hic se pomaloučku vrací k chatě Visalaje a usedá ke kávičce,pivečku a nakonec i jiným dobrotám.Proběhla i gratulace Aničce k zítřejším narozeninám.Přitom netušíme co se děje vedle u stolů,kde sedí zcela cizí lidé.Po nějaké době nám to dochází.Jde o skupinu zřejmě nějakých recesistů,kteří se připravují oslavit 1.máj tradičním průvodem.Jsou zde vlajkonoši,ale mají jen starou sovětskou vlajku a stejné malé praporky.Mávátka někteří zamění za mopy a část si „uváže“ pionýrské šátky.Vše se děje za našeho přihlížení a muže o berlích,který domlouvá organizaci mobilem.Konečně se skupina za pokřiku ať žije 1.máj  dává na pochod směr Zlatník.Zazní ještě několik hesel a průvod mizí z dohledu.Naše skupina odchází opačným směrem a robky mě hecují,že chtějí být políbeny pod kvetoucí třešní.V buse jsem to „uhrál“ na to,že u nás už jsou po odkvětu.Jenže člověk míní a příroda čaruje.Cestou jsou rozkvetlé třešně a já jsem „nucen“ splnit přání.Vše proběhlo rychle a tak moc snímku není.Jdeme dál a zvažujeme kudy a kam půjdeme.Je bezvládí a možnosti spousta.Proto velím dnes po zelené na Švarnou Hanku.Už slyším za sebou je to krpál.“Poslouchat velení“ se musí a tak jdeme.Je to místy opravdu náročné,ale nakonec jsme to všichni zvládli.Nutno dodat bez ztráty kytičky.Děláme malé zastávky k oddechu i doplnění tekutin.Taky se nám místy otevírají nádherné výhledy nejen na Lysou.Samozřejmě fotíme anebo jen tak koukáme.Konečně končí „krpál“ a my jsme na lesní cestě a po chvíli jsme i u chaty Švarná Hanka.Usedáme na venkovním posezení,ochutnáme něco k jídlu a samozřejmě se ochladíme pivním „ionťákem“.Poseděli jsme ,pokecali a pomalu se vydáváme na zpáteční cestu.Tentokrát jdeme už jinudy.Vynechali jsme „krpál“ a došli k místu,kde jsou postavené skleníky a byl zde prováděn výzkum.Dnes už jsou prázdné a já si dělám legraci,že můžou zde pěstovat mariánku.Usedli jsme na odpočívku, dali „banánovou“ svačinku a po chvilce se vydali zpět  na Visalaje.Zbývající čas k odjezdu jsme si krátili kávičkou a debatou s osobami,které se vracely z Lysé hory.Šéfka velí k odchodu k busu a my se po chvilce vydáváme busem domů.Cestou ještě přibereme zbývající turisty a vracíme se v pořádku domů.Byl to nádherný den a nádherně prožitý.Ušlé kilometry se rozcházejí dle tras a tak konstatují,že naše skupina Hic ušla 10km.Jarda.