Cesta za vodou na Kružberskou přehradu .

24. 3. 2013

Je sobotní ráno 23.3.2013. Budíček 4.10,pohled na teploměr -8 st. Kdo vymyslel dnešní vandr nepočítal s takovým počasím.No co účast jsme přislíbili tak honem hygiena,snídaně,nabalit sváču a vyrazit na bus.Na nádraží postává jen Marcela.Cestou jsme ještě zahlédli Evu s Janou.Na poslední chvíli dorazila děvčata Petra s Martinou.Je nás sedum statečných  a hurá do vlaku.Trasa dnešního vandru je vlakem do Svatoňovic.Přestupujeme ve Svinově a v Suchdole nad Odrou.Cestou k Suchdolu nabiráme zpoždění,ale umluvili jsme průvodči a ta  mobilem  žádá aby místní lokálka na nás počkala.Konečně Suchdol a úprkem na motoráček.Usedáme do teploučka a jsme zde skoro sami.SVATOŇOVICE - VYSTUPOVAT!!!To jsme si dali.Mráz a vítr,který to ještě zvětšuje a ať toho není málo i sněží.Balíme se do oděvů a nadáváme,že jsme jeli.Čekájí nás 3 km chůze po silnici.Je na ni ledovka a místy sněhové jazyky vysoké až 40 cm.Dorazili jsme na hráz přehrady.Chvíli čekání a jdeme na prohlídku hráze.Není už tady hrázny Palyza a tak kolega to pojal velmi rychle.Tady je to ,tam to a jdeme do štoly.Po stranách jsou měřiče průsaků.Štola končí (lépe dál nesmíme),vracíme se a vstupujeme do další tentokráte průchozí.Tou jsme se dostali k turbinám ,které vyrábějí el.proud a za moment jsme venku.Zde už nás porybný seznámil ,že zde chovají různe ryby a můžeme si je i koupit.Samozřejmě za přijatelné ceny a budou nám i vykuchany.My se daváme opět do pochodu směr Velké sedlo.Zde se zahřejeme polévkou,uhasíme žízeň a planujeme co dál.Jde se do obce Kružberk.Jen co vkročíme na půdu obce zaujme nás kostel svatého Petra a Pavla.Jsme zváni na výstavu fotek na půdě kostela.Neodoláme a vystupujeme po krkolomných schodech na půdu.Fotky jsou bezva.Anička zkouší vyloudit nějaký tón na starých varhanech.Za pomoci průvodkyně,která šlape měchy se to daří.Odchazíme a pokračujeme na Davidův mlýn.Ten je sice hezký z venku,ale je uzavřen pro konání svatby.Zklamání se vracíme na náměstičko a odjíždíme busem do Opavy.Zavitáme na Ptačí vrch a ulici Ostrožnou se dostaváme k hlásce a před divadlo.Ochutnáme  punč,přesuneme se na horní náměsti.Máme ještě chvilku tak vstupujeme do restaurace Bílý koníček.Něco pojíme (polévku),dáme kafíčko a hurá na vlak domůPo 12 hodinách jsme unavení,ale šťastní,že jsme opět něco uviděli,prozkoumali.Celou naši cestu fotíme,výborně se bavíme a jsme prostě OK.Ušli jsme něco přes 8 km a těšíme se na příště.Jarda