„ To zase byl výlet“ – jelo se na Kohútku – dne 29.3.2014

30. 3. 2014

Opravdu vydařený výlet.Ráno vstáváme do mlhy.Scházíme se u Slávie a něco málo po půl osmé vyrážíme.Mlha nás provází i když míjíme Šance (přehradu).Díky mlze jako by nebyla vůbec.Projíždíme Bílou,Bumbálkou,Velkými Karlovicemi,Karolínkou.Konečně odbočujeme směr Kohútka.Začíná velmi strmé stoupání,silnice je úzká.To ještě naše Martina (keškařka) prosí o vysazení v tom stoupání.Řidič vyhoví a  bravurně zvládne rozjezd v kopci.Po několika zatáčkách jsme na parkovišti u infocentra na Kohútce.Vystupujeme a je podávána „ prevence „ v podobě malé slivovičky – prý po těch zatáčkách.Někteří neváhají a hned se oddělují a spěchají na turu.Ostatní se rozhlížejí a musím dodat,že mlha se vytratila zcela.Proto je na co koukat.Vydáváme se na chatu Kohútka,kde usedáme na venkovní terasu ke kávičce,čaji či pivečku.Občerstvili jsme se a procházíme okolí chaty a fotíme.Taky jsme navštívili terasu odkud jsou hezké výhledy.Pak sestupujeme k parkovišti a navštívíme infocentrum.Zde nás seznámí obsluha s obrazy,fotkami i dalšími výtvory umělců,kteří zde svá díla vystavují.Kocháme se vystavenými díly.Někteří samozřejmě si orazítkují své zápisníky,nakoupí pohlednice i nálepky.Info opouštíme a začíná stoupání k chatě Portáš.Sluníčko hřeje a je nádherně.U chaty je opět zastávka.Ochutnáme kyselicu (výborná) a po chvilce opět stoupáme dál směrem na Malý Javorník.Tady už jde pro některé do tuha.Naše skupinka došla až na Frňácke sedlo.Musím dodat,že omladina vyrazila od Portáše směrem ke Stracenci na slovenské straně.Taky další se vydali kousek dál až na Malý Javorník.Ti nejzdatnější sestoupili až do Velkých Karlovic a my je vyzvedli na zpáteční cestě nutno dodat,že jich bylo 7.Skupina naše po oddechu se vydala na zpáteční cestu k Portáši.Využili jsme takových malých míst odkud byly nádherné výhledy do okolí.Na obzoru se to trošku kazilo oparem.Na místě kácení stromů jsme si udělali zastávku ke svačince i jen tak k lenošení.Do odjezdů busu jsme měli ještě dost času.Nijak jsme nespěchali a vychutnávali jsme si pobyt na čerstvém vzduchu.Na Portáši jsme ochutnali borůvkové knedlíky a byly suprové.Poseděli jsme a rozebrali celý dnešní den.Nastal čas na návrat a tak pomalu jsme sestupovali k busu,který nás čekal na parkovišti.Vrátily se i děvčata ze Stracence a dle GPS měli v nohách okolo 20 km.Nastalo „loučení“ s Kohútkou a nastoupili jsme do busu k odjezdu.Čekal nás strmý sjezd i bezpočet zákrut.Mnohdy musely osobní auta couvat abychom  mohli projet.Vše řidič zvládl a my se vydali na zpáteční cestu.Ve Velkých Karlovicích jsme vyzvedli zbývající turisty a frčeli k domovu.Jenže jak se říká někteří „měli zapálenou žilku“ a pokračovali v konzumací čehokoliv.To sám nemusím a mnozí taky ne.Když je to prosím v nějakých mezích tak je pohoda,ale NESMÍ SE TO PŘEHÁNĚT !!!Je nutno ubrat aby celý výlet byl opravdu pohodový pro všechny.Vím mnohým se to co jsem napsal nebude líbit,ale takový je svět.Není jen černý nebo bílý ale je černobílý.Jarka nás překvapila ,že konečně začala fotit tím vyhraným foťákem a my se budeme těšit až to vystaví na rajče.cz.Jinak děkují za možnost zúčastnit se výletu a dík patří i organizátorům.Výlet byl opravdu hezký a ty uvozovky v názvu mají nabudit čtenaře ke čtení.Co,že to zas píšu.Jarda.